sobota 29. dubna 2017

Hledání zaměstnání, mé pocity

Přeji všem krásnou sobotu.



Jak víte, letos dělám maturitu a po maturitě jsem se rozhodla jít pracovat.
S tím souvisí hledání zaměstnání. Bydlím na Vysočině a i když je momentálně nabídek práce mnoho, přeci jenom je zde daleko menší výběr než kdybych bydlela z okolí Prahy nebo Brna.
Moje požadavky na práci jsou takové abych si vydělala poměrně dobré peníze za odpovídající činnost. Zároveň nemám v plánu být v té práci příliš dlouho, takže se nechci nikde moc vázat. Samozřejmě, to nesmím nikde říkat. Chci si prostě našetřit více peněz abych se mohla vydat za prací někam mimo ČR.
Zrovna včera k nám do školy přijela Policie ČR, s tím aby nalákali lidi na pozice v tomto oboru. Sice platy nejsou žádná sláva ani tam ale je to práce, která by mi mě mohla něčím naplňovat. Kdybych neměla své cestovatelské sny, hodně bych o této práci uvažovala a asi bych to zkusila.


S odpovídajícím ohodnocením v zaměstnání, je u nás velký problém a to můžete být klidně ve vedoucích pozicích, prostě to není žádná sláva.
Samozřejmě já, jako člověk, který nemá pomalu žádnou pracovní zkušenost si nemůže vybírat buhví jaké pozice.

Uvažovala jsem nad různými pozicemi, ať už jako prodavačka v obchodním centru, docela fajn mi přijde i nějaká kurýrní služba, kdy rozvážíte autem zboží. Zrovna nedávno jsem kápla na jednu firmu rozvážející zboží pouze na Vysočině, což by pro mě bylo super, vzali by mě bez problému, peníze dobré ale smlouvu by mi nabídli na HPP (brigádně), což u mě nepřipadá v úvahu.

Restaurace a pohostinství jsou pro mě tabu neboť mi tahle práce je hoodně vzdálená a hlavně člověk pracuje od rána do večera za minimální mzdu.



Samostatnou kapitolou je firma Student Agency, která přijímá lidi na pozice stevarda, prodejce zájezdových služeb aj. Co jsem se na internetu jen tak koukala, mají nabídek práce nespočet a upřímně se nedivím. Nabídka se mi zalíbila, říkala jsem si, taková práce by se mi líbila a tak přijala pozvání na výběrové řízení.
V úterý ráno jsem se tak vydala do Brna na pohovor na pozici stevardky v autobusech. Práce to taktéž není fyzicky náročná ale spíš psychicky a popravdě na mě ta vedoucí a celkově ta jejich firma neudělala dobrý dojem. Pohovor probíhal formou povídání o firmě, něco málo o nás. Spolu se mnou byli na pohovoru ještě dva kandidáti.
Z pohovoru bych řekla, že po svých zaměstnancích dost šlapou, rozpoložení pracovních dní a hodin je šílená. A finanční ohodnocení? Šílené.. To sdělili až na úplném závěru, poté co se jedna z kandidátek zeptala. Podržte se, nástupní plat u Student Agency jako stevardka na plný úvazek je kolem 14 tis. s tím, že jste v autobuse několikrát do týdne i 16 hodin... Od takovéhle společnosti ruce pryč.

Obchody v obchodním centru berou všemi deseti ale peníze zde také nejsou žádná sláva. Pozitivní je na tom asi čistá a lehká fyzická práce. Uvidíme, zítra si jdu vyzkoušet pár hodin do Orsay.


Poslední práce nad kterou přemýšlím je fabrika, konkrétně Bosch. Dostala bych zde opravdu hodně peněz ale práce je to nezáživná.

Uvidím, pro co se nakonec rozhodnu.
Vím, že tenhle článek je nezáživný ale nějak jsem se potřebovala dnes vypsat ze svých myšlenek.

Život je boj ale musíme si ho umět užívat. Proto vždy říkám, když nejde o život, jde o h***o.


9 komentářů:

  1. Já teda zatím hledám jen brigádu, ale u nás (Ústecký kraj) práce není ani normálně. A taky patřím mezi lidi, který musí práce bavit, aby jí mohl dělat. Z tvého výběru možností bych se rozhodla asi pro obchodní centrum a Orsay :) Tak držím palce, ať si vybereš něco, co tě fakt bude bavit :)

    Pauline's Tiny World | První blogová giveaway!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Severní Čech jsou skrz práci blbé, to chápu. Určitě chci v budoucnu pracovat v oboru to co mě baví a umím nejlépe. Zatím hledám něco na teď přechodného za účelem vydělat si více peněz. Orsay je fajn, dnes jsem si byla práci vyzkoušet, tak uvidím jak se rozmyslím.

      Vymazat
  2. Já bych potřebovala na léto brigádu, ale zároveň něco v oboru, což se docela vylučuje. Ona i práce v oboru se hledá těžko, což ale stejně nechci, protože chci mít i nějaké volno a při dalším studiu bych to už asi nestíhala. Takže jsem zvědavá, jak to dopadne. Z téhle nabídky bych asi sáhla po Bosch. Jak píšeš, sice nuda, ale zas ty peníze....a jestli chceš něco jenom přechodně, aby sis vydělala na možnost zmizet, asi by byla nějaká doba nudy přežitelná. Ono v Orsay by to asi bylo dost náročné, kamarádka dělala v Tally Weijl a říkala, že je to dost peklo celý den na nohou. Na první pohled sice pohodička, ale chodila domů úplně vyřízená.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych práci v oboru chtěla ale teď bych chtěla něco přechodného, kde si vydělám hodně peněz abych mohla alespoň na chvíli někam odcestovat. O fabrice silně uvažuji, v této pracuje i můj táta a peněz bych zde měla opravdu hodně.
      Každá práce je náročná ale záleží jestli to kolikrát stojí za to co člověk vidí za výplatu.

      Vymazat
  3. Zaujala mě taky práce u Student agency, ale potom jsi mě hned odradila. Já jsem se svojí prací velmi spokojená. Dělám to, co mě baví a má nějaký smysl. Pracovala jsem i ve fabrice a už nikdy bych se tam nevrátila. Držím palce s výběrem. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Klidně se zkus přihlásit a jít na pohovor, člověk za to nic nedá a alespoň se něco dozví :-) Určitě bych chtěla pracovat v oboru a půjdu si za tím. Ovšem teď bych chtěla něco přechodného a když zvažuji všechny pro a proti, nejlépe mi vychází právě ta firma Bosch, pracuje zde táta přes 15 let a ví jaké to tam je. Takže si říkám že bych zde byla třeba jen nějaký čas, každá zkušenost je dobrá.

      Vymazat
  4. Mně to čeká za rok, jak dokončím školu v Jihlavě a už teď přemýšlím kam vůbec půjdu... :) ono je to dost těžké no a docela chápu, že ses potřebovala vypsat. O student agency jsem slyšela, že je to dřina... studovala jsem cesťák a o pár věcech jsem dostala info i od svých spolužáků... :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. Držím palce, at najdeš něco, co Tě bude bavit. Také jsem šla hned po škole pracovat a nelituji. Dělám chůvu a jelikož jsem měla už zkušenosti s hlídáním, nebyl problém a zájem o hlídání je stále. Určo bych ale časem ráda třeba vlastní agenturu, v práci jsem většinou dvanáct hodin a nic tedy nestíhám v týdnu.
    Beauty of pink / Knižní regál

    OdpovědětVymazat
  6. Když jsem si ještě hledala práci, tak skoro polovině inzerátů jsem vůbec nerozuměla :-D . Dobu jsem pracovala jako asistentka ředitele jedné firmy a už mě nebavilo, jak mě pořád něčím úkoluje. Připadala jsem si jako poskok a to mi vadilo. Proto jsem začala přemýšlet o založení s.r.o. , abych měla vlastní firmu a byla svým vlastním pánem a jsem spokojená.

    OdpovědětVymazat