pondělí 10. dubna 2017

Menstruační kalíšek




O menstruačním kalíšku jsem dlouho věděla ale nijak extra se o něj nezajímala. Až jednou přišla možnost zasoutěžit si s Dmkem a mě vylosovali.
Už je to delší dobu co jsem díky Dm soutěži(dm skaut), získala tuto dámskou pomůcku. Používám ho již delší dobu a tak ho mohu s přehledem zrecenzovat a něco vám o něm napsat.

Kalíšků je na trhu velké množství různých značek, z různých materiálů, tvarů a různých kvalit. Já jsem dostala kalíšek značky Mooncup.



Proč menstruační kalíšek?

Mooncup je vyroben z lékařského silikonu, tudíž se nevystavujete pesticidům a bělidlům jako u vložek a tamponů.
Nezpůsobuje vysychání pokožky a nezanechává vlákna .
Vhodné při sportu, v noci, ve dne a nikde vám nevadí
Ekologické - Víte kolik vypotřebuje za svůj život průměrná žena vložek nebo tamponů? Zkuste si to vypočítat, možná se zděsíte. Nehorázné množství odpadu, které končí na skládkách nebo v moři.
Úspora peněz: A to jednoznačně. Sice vás menstruační kalíšek vyjde na 400 + ale je to pro vás konečná částka po několik let.



Výběr velikosti
U Mooncup si vyberete ze dvou velikostí. A nebo B
Jde o to jestli jste už rodila nebo ne. Podle toho si vybíráte velikost.
Více info se dozvíte na: www.kalisek.cz/mooncup



Jak si kalíšek zavést a co je třeba vědět?
Nebudu vám zde popisovat detailně postup ale řeknu vám pár bodů, které jsem při používání vysledovala.
Po čas používání jsem zjistila, že je při zavádění nejlepší ho stisknout takto, jakoby dovnitř a dolu:


Mám špatné zkušenosti s tímto způsobem:


Kalíšek je nutno aby se vám zevnitř přisál a nepropustil tekutinu (krev). Při tom druhém způsobu mi přišlo že tekutina uniká a dle mého se kalíšek nepřicucnul pořádně. Například když jsem dlouho ležela a potom vstala, tekutina začala unikat.

Právě samotná aplikace mi dělala ze začátku potíže. Až ten první způsob co je na obrázku mi vyhovuje. Ze začátku jsem si říkala a nadávala, že je to absolutně k ničemu a nefunguje jak má nebo jsem dostala vadný kus..  Ovšem po delší praxi jsem na to přišla a mohu jen a jen doporučit.

Kalíšek můžete nosit po dobu klidně 6 hodin.

Vyjmutí je naprosto jednoduché a to, buď zatáhnete za gumovou stopku a nebo kalíšek jednoduše zmáčknete a vyjmete.


Vylijeme obsah a jak dál?

Toto je asi největší nevýhoda, pokud nemáte u záchodu umyvadlo.
Pokud víte že si budete muset odskočit někde na veřejných záchodech, doporučuji mít u sebe lahev vody nebo vlhčené ubrousky.

Další nevýhoda, ovšem jen pro někoho je strach nebo nechuť ze své krve. Myslím si že pokud si umyjeme ruce, neměli bychom se štítit své vlastní krve.


Lze zakoupit v sítích Dm drogerie.
Cena tohoto konkrétního kalíšku: 549,-

Pár slov nakonec...
I když mě ze začátku kalíšek nijak nezaujal, dnes si bez něj nedokážu představit život. Je to skvělá pomůcka.
Spousta žen je v tomto směru konzervativní a nemá zájem zkoušet nové věci a nerada si nechá radit v tomto směru ale já říkám, nebojte se.
Někomu možná tahle recenze přijde moc intimní nebo trapná ale věřím že někomu i pomůže. Toto téma je naprosto normální a patří do všedního života.


Určitě mi dejte vědět jakou máte s touto pomůckou zkušenost. 

3 komentáře:

  1. Terezko, já jsem ráda, že na kalíšek čtu recenze. Už jsem o něm slyšela, teď mi i spolužačka říkala, že si ho objednala. Máš pravdu, vložek a tamponu se spotřebuje hodně a těch peněz :D. Zatím jsem nad ním ještě nezačala uvažovat, ale mohla bych vyzkoušet něco nového. Já jsem zase pro to, tyto vychytávky objevovat a až si to člověk vyzkouší, tak ať pak hodnotí, co si nakonec vybere a ne, že to zavrhne už na začátku. A recenze vůbec trapná není, je to normální věc

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem o něm chtěla psát, vyhrála jsem ho stejně jako ty a používám ho ráda, jen mám někdy problém při vyndávání, že mi přijde, že je tak přicuclý, že si snad vytahnu i dělohu, jak se nechce pustit :D. Jo a jinak nosím ho jen když jsem doma, ven bych s ním asi nešla, nechtěla bych ho vymývat někde v polních podmínkách.

    Beauty by K. - narozeninová soutěž

    OdpovědětVymazat
  3. Koupila jsem si ho a lituji těch peněz. Tekutinu mi neudrží na 100% , vymyvani je hrozně stresující pokud nejsem doma. A neznám záchody, veřejné, kde by byly s umyvadlem. Což je pro mě dost na nic. 6 hodin mi to nevydrží, tedy ty první dny. Navíc moje dny mám pocit jsou pokaždé jiné a nevím jak zjistit zda je kalíšek plný nebo ne a když jsem v práci je to nepohodlné. Chodit a kontrolovat to. Samotné vyndani mi vždy zařídí pár nových vrásek a kapicek potu. Téměř mi to nejde vyndat a ten podtlak je "au" . Jistě máš pravdu, že tampony jsou dražší, ale já zůstanu u nich. Délka mého testování byla půl roku a vzhledem k tomu ,že mám me dny co 3 týdny, možností to zkusit jsem měla dost.

    OdpovědětVymazat