pátek 16. listopadu 2018

Jednodenní výlet do Vídně

Miluji výlety a to především ty, které nejsou plánované...
Miluji sbalit se ze dne na den a jet...
Výlety, to je něco, co bych podnikala neustále. 
Pamatuji doby, kdy jsem ještě chodila do školy a neustále si v duchu říkala, že bych se nejraději sbalila svých pět švestek a odjela na konec světa, na nějaký ostrov, daleko odsud..
A teď si vlastně říkám proč se nesbalit třeba hned teď? Říkám si, že na to teď není správný čas ale jednou určitě bude.

Minulou sobotu mě napadlo vyjet někam za hranice ale ne daleko, něco na jeden den. První idea byly Drážďany ale na konec se rozhodla pro Vídeň, kterou mám blíž.

Do Vídně jsme vyrazili v sobotu ráno z jihlavského aut.nádraží Flixbusem, který jede přímým spojem až do Vídně. 
Autobus vás zanechá na aut.nádraží Erdberg, které je od centra vzdálené cca 3 km.

Jako dopravu, bych doporučila využít místní hromadné dopravy. Celodenní jízdenka metrem vás vyjde na 8 € a dostanete se tak všude jednodušeji a rychleji. Chodit pěšky vám moc nedoporučuji protože jednotlivé památky nejsou všechny tak blízko jako v jiných městech a věřte, že večer byste padli do postele křečemi v nohách.

Já měla na seznamu mnoho míst.
Jelikož se brzy stmívá, nezbylo tolik času abychom navštívili vše, proto sem musím zajet zase někdy příště.
Drážďany prohlídnete v klídku během několika hodin a ještě si nakoupíte. Kdežto na Vídeň potřebujete daleko více času a za jeden den se nedá stihnout vše.

Po příjezdu, jsme tedy ihned šli na zastávku metra, která se nachází cca 3 minuty chůze od aut.nádraží, koupili jízdenku a jeli.

Před návštěvou zámku, jsme se ještě posilnily po cestě v kavárně Ströck, která nepatří k těm super drahým ale ani super levným. Dala jsem si bagetku s kávou k tomu. Vše bylo hezky naservírované a musím vyzdvihnout milou obsluhu.

Schonbrunn Palace
Zámek Schon brunn je bývalá rezidence Habsburků s nádhernými zahradami. Barokní zámek a především zahrada je vskutku obrovská a na to abyste jí prošli v klidu celou potřebujete tak 2-3 hodinky.
Tohle byla naše první zastávka, neboť se zámek nachází trošku dál a hlavně zde strávíte opravdu spoustu času, což zapříčinilo, že jsme pak nestihli co chtěli. Samotný park toho nabízí mnoho: sochy, kašny labyrint, stromové aleje, květiny, muzeum císařských kočárů, atd.
Na jaře, či v létě to tu musí být rozhodně nádhera.
Park je otevřen celoročně a je zdarma. Za co si pak musíte zaplatit jsou návštěva ZOO, botanické domy a muzea.





Palmový dům
Nachází se zde rostliny z pralesů všech kontinentů. Doporučila bych však navštívit spíše zoologickou zahradu, která je určitě zajímavější. Byl to pěkně vytvořený pavilon, pro obdivovatele flory zajímavý ale běžného člověka nezaujme příliš.



Tyhle šneci lezli všude...



Počasí příliš nevyšlo. Po celý den bylo mlhavo, sem tam deštivo a zkrátka už to není takový ten hezký barevný podzim, protože listí je opadané a za celý den nevysvitlo ani trochu sluníčka.

Centrum a chrám sv. Štěpána
 Chrám patří k nejvýznamnějším gotickým stavbám v Rakousku. Kolem kostela je náměstí, odkud se můžete vydat na obhlídku městem kočárem taženým koňmi. Jsou tu obchůdky s poměrně předraženými suvenýry, jídlem, spousta směnáren, zkrátka to co vidíte všude jinde ve větších městech. Pokud zajdete trošku do uliček mimo náměstí, najdete zde obchůdky s daleko zajímavějšími suvenýry než přímo na náměstí, kde mi přijde všechno na stejné brdo.





V centru jsme se najedli v čínské restauraci, protože se mi opravdu nechtělo nic hledat a hlavně se mi na jídlo nechtělo nikde dlouho čekat. Nakonec to nebyl špatný nápad, jídlo mi chutnalo a odcházela jsem spokojená.


Obchody v Rakousku mají lepší výběr věcí, všechno bývá v regálech tak pěkně narovnané, čisté. Buď mi to tak jenom přijde, nebo to tak skutečně je. Nákupy jsem pro tentokrát odložila a kromě asi třech věcí nic zbytečně nenakupovala. Nebaví mě totiž tahat se s těžkou kabelkou nebo být ověšená taškami. Už mě to kolikrát akorát znepříjemnilo výlet.
Z nákupů jsem si tedy odvezla tyto tři produkty ze zdejšího Dm.
A nějaký typický suvenýr...


Ještě před odjezdem nesměla chybět odpočinková zastávka opět v kavárničce Ströck, kde jsem si pro změnu dala poprvé v životě matcha latté.

Návrat domu byl v 17:30 a bylo to akorát, protože v pět je tma a horko těžko se pak člověk může někde fotit a navštěvovat památky..

Účel výletu, hlavně nesedět doma, byl splněn. V lepším počasí by se rozhodně výletovalo lépe ale věřím, že sem brzy zase vyrazím.







8 komentářů:

  1. Krásný výlet. Tohle mám i já ráda. Ráno spontánně vyrazit a večer se vrátit. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  2. Vídeň je krásná a i za jeden den se dá toho z ní spoustu vidět :) Doporučuju se tam zajet podívat i na vánoční trhy, moc se mi tam líbily :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  3. Jé Vídeň :)) Sice je to trošku horší, když člověk enchytí úplně super počasí, já sipamatuji, jak jsme tam loni mrzli v mínus několika stupních, ale věřím, že i přesto to muselo být fajn :). Já jsem tam byla už dvakrát, ale pořád mi přijde, že jsem toho moc nestihla vidět a že je pořád co objevovat. Naštěstí, to máme také kousek, tak doufám, že se tam brzy zase vydám :)

    Malá Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. juuuj,krásna Viedeň :) už sa teším ako tam čoskoro zavítame na Vianočné trhy :)
    MakeupbyVeo

    OdpovědětVymazat
  5. Viedeň je veľmi pekná. Musím tam niekedy opäť zájsť.

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
  6. Beautiful pictures and looks so yummy ;)

    ¡Kisses ChicAdicta!
    www.piensaenchic.com

    OdpovědětVymazat
  7. Viedeň je nádherná. Milujem to mesto hlavne na Vianoce je čarovná!
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  8. Nejraději bych si vzala svých pár švestek a jela také do Vídně, bohužel to letos nevyjde, tak snad zase za rok (jezdím tam pravidelně každý rok). Vídeň je nádherná, viděla jsem tam už vše možné a zažila i mnoho nákupů, ale ten palmový dům nikdy. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat