čtvrtek 3. ledna 2019

Předvánoční výlet do Drážďan

Ještě se vrátím na chvíli do roku 2018, na vánoční trhy do Drážďan a abych už konečně uzavřela pro mě velice úspěšný rok a začala psát zase nový scénář k tomu letošnímu.

Jednoho krásného odpoledne mě popadla cestovní nálada. Už jsem měla zase choutky někam vypadnout, jen tak se podívat pryč a zpestřit si monotónnost všedních dnů..
Koukala jsem na různé slevové portály a na www.slevomat.cz na mě vykoukl jednodenní výlet do Drážďan asi kolem 300 Kč tam i zpět. Neváhala jsem ani minutu a výlet zarezervovala. Sebou se mnou jel i brácha pro kterého to byl výlet ode mě k Vánocům.
Na organizované zájezdy příliš nejsem ale tohle bylo fajn, neboť jsme se po příjezdu v Drážďanech sebrali a šli po vlastní ose, takže dalo by se říct, že nás bus pouze dovezl tam i zpátky za hubičku.
Odjezd byl z hlavního vlakového nádraží v Praze v 8,00 hod a návrat zpět do ČR v 19,00 hod. Což je na projití Drážďan naprosto dostačující.
Jeli jsme si čtvrtek. Vybrala jsem všední den protože mi je jasné, že o víkendu bude všude plno lidí a nebude se dát nikde hnout. Tohle vám doporučuji všem co můžete a vaše práce vám to dovolí. Není nic horšího než čekat miliony hodin ve frontách, mačkat se někde na náměstí a strkat se s lidmi navzájem. Děkuji, tohle fakt nechci.
Na nádraží na nás čekala paní průvodkyně, která si nás zapsala a nahlásila čísla sedadel. Po pár minutách přijel bílý autobus, který byl dle mého pohodlný, čistý a zkrátka nemám nic co bych vytkla. Paní průvodkyně byla velmi milá, ráda poradila a opět nemám nic co by se mi nelíbilo. Po cestě nám pověděla něco o Drážďanech, o historii, dala nám různé zajímavosti a tipy.
V Drážďanech jsem už byla, takže mě napadlo odtrhnout se od skupiny a jít po svém. Počasí bylo nic moc ale na druhou stranu nepršelo a na 21. prosinec nebylo zle.

Na trzích mají veškerý sortiment co se týká Vánoc. Od jídel přes různé dekorace, až k oblečení. Na samotných trzích se mi líbí atmosféra, skvěle naladění lidé kolem a zajisté i skvělý gastronomický zážitek.
Co se týká cen, tak samozřejmě jsou o něco vyšší ale to dá rozum na trzích, které jsou podmíněné turistickým ruchem. Dle mých propočtů jsou cenově srovnatelné s Prahou, takže neškrťte pořád ty peníze a užijte si je. Docela mě pobavili lidé v autobuse, kteří si před hranicemi na benzínce nakoupily plno zbytečného jídla a tím se natláskali, aby pak v Drážďanech asi neutratili. Když jsem byla na Ibize a pracovala v obchodě, bylo fajn pozorovat Čechy na dovolených, jak pečlivě vše propočítávají a srovnávají do posledního centu. Náš národ je zkrátka občas k pobavení 😌.
Drážďany jsou krásné město a určitě stojí za navštívení i zdejší památky, za kterými se nemusíte hrnout příliš daleko, což se mi na Drážďanech velmi líbí protože je na rozdíl od Vídně projdete celé pěšky, aniž by vás boleli nohy. Hlavní trhy se nachází na hlavním náměstí Altmarkt, odkud máte blízký přístup k obchodním centrům ale i zajímavých míst.
My jsme se mimo trhy vydali na barokní komplex Zwinger o kterém jste jistě už někdy slyšeli nebo ho i navštívily. Barokní styl se mi líbí, dává mi pocit luxusu, hned se mi vybaví načechrané šaty, nalíčené paničky a paruky.
Dále pokračovali kolem místa Opera Semper, dál přes řeku Labe na druhý břeh, kde byli další trhy. Kdyby bylo tepleji, určitě bychom se na historických místech zdržovali déle ale v zimě, která panovala se opravdu nedalo nikde moc dlouho stát. A tak jsme se uchýlily ke stánkům, kde bylo opravdu krásně teploučko.
A ochutnávka teplých alkoholických nápojů mohla začít. Ochutnala jsem celkem svařené víno a punč. U stánků s tradičními alkoholickými nápoji mě nadchly hrníčky do kterých vám nápoj nalili a ten vám pak zůstal, jako moc hezký suvenýr.
Pokud si z Drážďan chcete něco dovézt, tak určitě doporučuji ten hrníček, který vám prodají s nápojem. Ve stáncích se mi líbili dekorace, hlavně domečky a různé kostelíky na svíčku, které vypadají doma velmi hezky a neomrzí se. Z jídla bych pak doporučila štolu a pokud se vám nepoštěstí dostat se na štolové slavnosti, na trzích nabízí velkou škálu chutí ale také kvalit. Dobře prostudujte složení, protože štoly na trzích se pohybují ve vyšší cenové kategorii a kolikrát nemají daleko od kvality štol ze supermarketů.
Na návštěvu Drážďan jsme měly 8 hodin a bez problémů se za takovýto čas dá projít veškerá místa. Výlet se chýlil ke svému konci ve tři čtvrtě na sedm, kdy všichni spokojeně a utahaně usedli do sedaček a odjeli zpátky do Prahy.

Výlet v Drážďanech se vyvedl a byla to taková třešnička na závěr roku.

7 komentářů:

  1. Udělali jste si krásný výlet. Taky tak někdy musím vyrazit. :-)
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  2. Štoly si kupuju pravidelně v Německu a jsou moc dobré.

    OdpovědětVymazat
  3. V zahraničí jsem na trzích ještě nebyla, pokud tedy nepočítám Vídeň, ta mi přijde taková profláklá :-) jezdíme každý rok do Brna nasát atmosféru a letos jsem stihla i Prahu, ale ty davy lidí už nejsou nic pro mě :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
  4. Drážďany jsou krasne. Zvlášť o Vánocích. :) Byla jsem tam snad jen jednou, a to na nákupech v primarku :D ale plánují se tam jet podívat po památkách :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Hezké fotky! Já tam nikdy nebyla, i když jsem to druhým rokem plánovala. Zase z toho sešlo :-( škoda.

    Přeji Ti krásný a úspěšný nový rok!
    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat
  6. v Drazdanoch to vyzera na Vianoce uplne krasne..rada by som sa tam isla pozriet ale z nasej slovenskej strany je to dost daleko..takze vzdy skoncime vo Viedni..ak budes mat cas a bavi ta lifestyle a vlogy tak pozri moj youtube :)
    https://www.youtube.com/channel/UCv0NknfmLoMjq7dt1-VTyTA

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj,
    taky mám ráda předvánoční Drážďany. Byla jsem tam na vánoční trhy už dvakrát a v obou případech se mi to dost líbilo. Taky jsme se vždy trhli a šli sami. Prostě věřím svému orientačnímu smyslu a němčině:-) Letos, tedy vlastně už loni:-D, jsem byla na vánočních trzích v Pasově a taky se mi tam líbilo. Můžeš mrknout ke mně na blog, jaké to tam bylo:-)
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat