pátek 6. ledna 2017

Vánoční dobrodružství ve Španělsku - můj pobyt

Ahoj, tak vás tu pěkně vítám.
Venku to vypadá jak to vypadá, pro sněhomili nastal ten pravý čas, kdežto pro tu druhou část, která sníh patřičně nemusí je super hodit nohy na stůl a relaxovat v teple doma, k této skupině patřím i já. Líbí se mi zasněžená krajina ale vždy dávám přednost teplým dnům.

Dneska máme 6. ledna a zároveň mě dnes večer čeká maturitní ples. Jestli mám trému či strach? Ani ne, vždyť o nic nejde. Věřím že vše dopadne dobře a maximálně si to každý užije. Vzhledem k počasí doufám že každý dorazí v pořádku.
Ve středu jsem jela autem brzy ráno a bylo to velmi divoké :-)

Dneska bych se pustila do vyprávění o tom jak jsem se měla ve Španělsku. Jak probíhala cesta jste si mohli přečíst v minulém článku tady: /vanocni-dobrodruzstvi-ve-spanelsku-cesta/



Celých 14 dní jsem převážně trávila v Madridu, kde to považuji za můj druhý domov. Volné dny jsem věnovala především nákupům, procházkám ale i vaření. Chystám se pro vás udělat článek s kosmetickými obchody.
V Madridu můžete nakupovat do padnutí a mají zde zkrátka cokoliv.



20. prosince před Vánoci, jsem se vydala směr Alicante. Za účelem budoucí práce tady ve Španělsku. Byla jsem domluvena s paní jménem Karin že se k nim zajedu podívat. Jelikož už brzy budu ve škole končit pomalu si sháním práci a kontakty na různé lidi. V Alicante jsem byla jednu noc u nich na statku a protože jsem nevěděla co mě tam čeká, zvolila jsem jen jednu noc. Překvapením bylo pro mě že ona a její rodina jsou Němci, kteří provozují solární energii a mají z toho značné zisky, přičemž mají stáj se sportovními koňmi kde bych pracovala. Všichni byli fajn ale jak to u Němců bývá typické, jsou to trochu suchaři a snobáci a to na mě úplně nepůsobilo dobře, takže uvidím, navíc mám strach z toho že byla by to má první práce a oni si představují někoho zkušenějšího. Když najdu kohokoliv jiného, půjdu radši pracovat se Španěly než s Němci.








Alicante je mimo jiné přímořské městečko veliké asi jako Jihlava nebo Zlín či podobné města. Leží od Valencie 80 km na jih a teplo je tam opravdu značné. V Madridu bylo během mého pobytu 14 - 15 stupňů, svítilo sluníčko a v Alicante bylo 18 stupňů, to už jsem si i bundu svlékala.




Alicante se mi líbilo protože na mě působilo klidně, čistě, bylo tam vše co člověk k životu potřebuje a tak nějak tam život plynul poklidně poblíž moře. Navíc zde bylo nehorázně moc palem, což na mě působí prázdninově a relaxačně.





 Z Madridu je to něco málo přes 500km a cesta autobusem mě vyšla na 5 hodin. Cesta však utekla rychle, neboť krajina po cestě byla zajímavá a já se tak mohla kochat krásnou přírodou a vidět Španělsko taky z jiného úhlu než jsem zvyklá.



Vánoce jsem trávila v Madridu po boku blízkého člověka a ač mi rodiče chyběli, bylo to skvělé a určitě ne naposledy.

Nákupní centra byla však řádně a opravdu pěkně vyzdobena.



Madrid ale zdaleka není tolik tradičně vánoční jako u nás a okolí. Trhy zde nejsou tolik populární a nemají své kouzlo tak jako u nás, zkrátka se to od nás dost liší. Mě to však vůbec nevadí.









Nemám ráda zimu ani sníh, takže mi ČR o Vánocích vůbec nechyběla. Jenom jsem si představovala že by bylo fajn kdyby to co já prožívám se mnou sdílely i rodiče s bráchou a blízcí.

Vše proběhlo jinak podle mých představ a užila si vánoční svátky naplno. Silvestra jsem už trávila doma po boku své rodiny.


To by bylo zatím vše, já už se musím jít připravovat na ten velkolepý večer :-)

Příště bych se chtěla věnovat dárečkům a nákupům.

.

4 komentáře:

  1. Užil si svůj velký večer a doufám, že se pak ve speciálním článku podělíš o zážitky a fotky :* Já mám naopak zimu ráda, ideálně i se sněhem. To se mi sice na Vánoce už hodně let nesplnilo, ale ani tak si nedokážu trávit svátky někde v teple. Pokud už bych neměla být v ČR, tak radši někde na severu s kopou sněhu :D Docela zajímavý kontrast bylo vidět ty palmy a vánoční výzdobu v obchodech :D Podle popisu ta stáj bude opravdu snobská, ale vypadá to všechno pěkně. Sama bych ale taky radši nějaké příjemnější a vřelejší prostředí. Co říká rodina na to, že jim utečeš pracovat do zahraničí?

    OdpovědětVymazat
  2. Obdivuji tě, jak se ženeš za svým cílem, jak tě to baví a umíš si poradit, vydáš se na cestu.:) Myslím, že ti to určitě dává hodně do života.:) Budu držet palce ať najdeš skvělou práci.
    Jinak moc pěkný článek.:)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  3. Doufám že maturák dopadl skvěle! Taková noc se zaryje do paměti navždy :) Terezko krásně ses měla ve Španělsku a krásně si cestu i zdokumentovala :) Jsi šikovná! Štědrý den bez rodiny musel být smutný, pamatuji na svůj první bez rodiny, měla jsem tehdy noční službu v Motole na Imunologii. Bylo mi smutno a přitom to byl tak zvláštní pocit. Držím palce ať najdeš práci, která Tě tam bude bavit a ať potkáš samé fajn lidi :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jaký byl ples? Určitě to bylo super a moc jste si to užili! Jak to, že jsi byla na 14 ve Španělsku? Máš tam rodinu? To ti závidím, jela bych hned! I když teda letos se mi ten sníh i mráz docela líbily (a to jsem jednoznačně letní typ :D). Účastnila jsi se nějakých typických Vánočních Španělských tradic? :)

    OdpovědětVymazat