úterý 22. září 2020

Aby vlasy lépe rostly

 Přeji všem krásný den.

Jen tak jsem se předevčírem vrtala ve fotkách a našla jsem mé fotky asi před třemi lety s krásnými dlouhými vlasy. Ano, to jsem měla vlasy opravdu hodně dlouhé až do půl zad. Letos v lednu jsem se rozhodla udělat lehce změnu, ostříhat docela značnou délku. Postupem častu ale zjišťuji jak mi krátké vlasy nevyhovují, nebaví mě a chci své dlouhé vlasy zpátky. Navíc jsem na ně popravdě i kašlala a nedávala jsem jim dostatečnou péči. Vzpomínala jsem a pátrala po tom co mi tehdá pomohlo k jejich růstu. Byli to především přírodní produkty nebo ty šetrnější, strava a suplement, který podporuje dodat vlasům potřebné minerály k tomu aby mohli růst ale především pravidelnost.


Protože jestli to znáte, vlasy častou rostou do určité délky a pak už se jim prostě nechce a začínají se lámat. Je to proto, že naše vlasová pokožka už nedokáže vlas natolik vyživit po celé délce. Ráda bych sem dala několik tipů na to, aby nám ty vlásky rychleji rostly a abychom je dokázali udržet v dobré kondici. Už zničené vlasy nezachráníte, proto než vůbec začnete, dojděte si ke kadeřnici ostřihat konečky a všechny už zničené vlasy, navíc to opravdu nevypadá hezky. Podle mě je nejdůležitější hledat příčinu.

Čím to je?

  • Nedostatek vitamínů a minerálů
  • Špatná strava
  • Příliš tepelné úpravy
  • Nesprávná tepelná úprava 
  • Nevhodná nebo placebo vlasová péče
  • Časté barvení
  • Genetika
Ať se vám to líbí nebo ne, strava je základ všeho. Jakmile máte celkově špatnou životosprávu ale i psychichu dokáže to zamávat s vaším zdravým ani nevíte jak a nepomůže vám ani deset doktorů. Psychika, hormonální rovnováha hraje ve vašem životě velkou roli, protože sami víme jak naše pleť ale i vlasy a včetně celého těla trpí po dlouhodobém stresu a napětí. Jsem člověk, který se výjimečně stresuje, ano asi to v této době bude znít divně ale vůbec se z ničeho nestresuji. Díky Bohu za to! 
 V boji za dlouhé vlasy mi pomohli úplně jednoduché suplementy jako jsou známé vitamíny z Dmka a obyčejný biotin. Jednou jsem brala biotin, pak zase vitamíny z dmka. Nejenom vlasy ale i nehty mi lépe rostly, byli zdravější a silné.
Tepelná úprava je fajn pokud ji  provádíte správně ale samozřejmě všeho moc škodí. Zkrátka žehlit si vlasy každý den je to nejhorší co můžete udělat. Naučte se správně používat fén, kupte si dobrý fén a nebudete potřebovat žehličku, vlasům ulehčíte a budou vypadat jak od kadeřníka. Špatným používáním fénu si vlasy můžete poškodit ale pokud používáte správnou techniku můžete vlasům skutečně pomoct aby vypadali zdravě. Vlas fénem krásně uravřete, uhladíte a dodáte tak vlasům správnou kulturu.
Vhodná péče je taktéž základ, není potřeba dvacet produktů ale ze své zkušenosti vám bude stačit pouze šampon, kondicioner, maska. Jedna kadeřnice kdysi ve Španělsku mi dala radu, hodně hydratovat. Její rady jsem vzala vážně a opravdu měla pravdu. Pokud chcete mít krásné dlouhé vlasy, hydratace je to nejdůležitější proto abyste je udrželi zdravé. Právě proto koukejte na složení šamponů protože z mé zkušenosti mnoho šamponů vysušuje nebo zatěžuje. 
Doporučuji se vyhnout drogerkovým šamponům a to si pamatuji ze své zkušennosti jakmile jsem začala používat produkty z drogerií, na mých vlasech to bylo znát. Doporučuji si pořídit přírodní produkty na vlasy, které mají v sobě opravdu vyživující složky a neobsahují ty ropné co jenom vlasy obalí. Nebo produkty s minimálním množství škodlivých sajrajtů. Mě například nejvíce vyhovoval Urtekram a jen co zredukuji svoji momentální zásobu, hned na něj zpátky přejdu. Pamatuji si ještě jeden šampon úplně noname značky Herbavera, které byli jedním z top produktů při mé tehdejší cestě za dlouhými vlasy. Na jejich stránky s produkty se můžete mrknout zde: www.herbavera.cz
Mimochodem co je na těchto šamponech skvělé, že jsou testovány Lékařskou fakultou Univerzity Karlovy.

Barvení, laky, tužidla ale i suché šampony kvalitě vlasů rozhodně nepomohou, všeho s mírou a buď bych vám doporučila nějaké šetrné barvení a nebo jít ke kadeřnici.

Genetika je jasná. Někdo má od přírody vlasy hezké a kvalitní, přitom, jim nevěnuje žádnou péči, znám takové lidi s pletí co nikdy neměli jediný beďár ve svém životě. To tak prostě je. Nicméně i pokud máte od přírody slabé vlasy, dá se jim pomoct právě díky správné péči. Když totiž budete vytrvalé a za svým snem si půjdete, úspěch vás nemine.
Domácí masky jsou kapitola sama o sobě. Neutrácejte za placebo produkty které mají na obale napsáno s arganovým olejem apod.,které mají v sobě pouze esenci dané složky. Sáhněte do kuchyně po běžných surovinách jako jsou vejce, med, káva a udělejte si masku po které vaše vlasy zajásají a vy přesně víte co vaše maska obsahuje. Doporučuji pořídit si obyčejný olivový olej, ten je naprosto peckovní. Dýňový mohu doporučit, konopný, arganový atd. To vše jsou produkty ze kterých si můžete namýchat jakoukoliv vyživující masku a je jen na vás co s čím smícháte. 100% Aloe vera se shání velmi špatně ale pokud ho máte nebo máte přístup k aloe vera rostlině, udělejte si masku z dužiny, na hydrataci naprostá bomba.
Závěrem bych zdůraznila velmi důležitou věc o tom, že každá máme jiný typ vlasů a proto v té péči buďte trpělivý a hledejte, zkoušejte a hlavně dbejte na dostatečnou hydrataci.
 
No a na pár masek, které si můžete udělat doma napíši další článek. Budou to masky, které mě osobně pomohli a mám s nimi zkušennost. 

6 komentářů:

  1. Skvělý článek. Těším se na ty recepty. Zkoušela jsem si udělat domácí peeling a byla jsem velmi spokojená. Masky na vlasy jsem doma ještě nezkoušela.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělý článek Terez, ráda nabírám inspiraci. Líbí se mi ten šampon s keratinem, keratin potřebuje hodně moje máma a dost šamponu z drogerií, co používala stáhli... Mně pomohlo co doporučovala v jednom článku Scarykejt, střídat péči o vlasy, protože si vlasy strašně moc rychle zvyknou na stejný šampon a podobně + méně žehlit + cpu do sebe biopsil, ale ten tedy hlavně kvůli nehtům, nicméně bez efektu :D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  3. Já používám už roky šampon z Oriflame a jsem naprosto spokojená :) Jinak jsem si na vlasy koupila i vitaminové doplňky, ty mi taky hodně pomáhají

    OdpovědětVymazat
  4. Ty vitamíny z DMka užívám také. Přírodní produkty taktéž a v posledních dvou měsících jsem zařadila i kolagen. Dříve jsem si vlasy hodně odbarvovala barvami z drogérky a tak je teď nechávám odrůst a doufám, že se pak dost zlepší. :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  5. I also bought vitamin supplements for my hair, they also help me a lot.

    prosphair fashion lace wigs

    OdpovědětVymazat
  6. Aby vlasy lépe rostly, možností, které lze využít je spousta a článek ukazuje velké množství z nich, což se mě osobně moc líbí a děkuji za takto pěkné shrnutí :) Jako taková ta poslední možnost, v případě už naprosté nouze, mě napadá tato metoda, i když kolik toho má s růstem jako takovým společného úplně nevím :) Vlasy se po jejím absolvování na hlavě ale zaručeně objeví.

    OdpovědětVymazat