středa 9. září 2020

Moje cesta k přírodním deodorantům a 5 momentálně používaných

Proč jsem se vydala na cestu používání přírodních deodorantů sahá již mnoho let dozadu. Rozhodla jsem se tak z čista jasna, už si přesně nepamatuji přesný popud co mě k tomu rozhoupalo ale pamatuji si, že jsem tu dobu razila hodně přírodní styl. Chodila jsem na zemědělku a to víte, tam se člověk dozvěděl v podstatě o všem co se týče zpracování potravin v podstatě i kosmetiky, jak to všechno se sebou souvisí, veškeré možné způsoby pěstování rostlin a chov zvířat, což člověku dá velký rozhled a pochopení. Nejsem vyznavač veganství ani žádného jiného stylu, jenom mám na různé věci v dnešní době své názory a za nimi si stojím, jakože všeho moc škodí. Nebudu se zrdžovat povídáním o mých názorech ale vrhnu se na přírodní deodoranty, které podle mě fungují naprosto skvěle. Jenom je potřeba uvědomit si pár věcí.
  • přírodní deodorant nezabraňuje pocení ale nepříjemnému zápachu
  • na přírodní deodorant si tělo potřebuje zvyknout
  • je to cesta, která vyžaduje trochu trpělivosti
Tzn. Pocení je přirozený stav těla, díky kterým náš organismus vyvolává reakci, která má za úkol ochlazování těla neboli přirozenou termoregulaci. Už jsem ale mnohokrát slyšela od spousty lidí, kteří si stěžují na přehnané pocení. To je takový ten stav, kdy vám ani běžné chemické deodoranty a antiperspiranty nepomáhají, tam je asi příčina jiná a ta příčina velmi často má spojení s naší životosprávou. Co si budeme povídat, každý jsme jiný a naše imunita reaguje jinak než někoho jiného. Takže pokud máte problémy s pocením zkuste se zamyslet nad tím jak vůbec žijete, jestli se stresujete, co jíte, jestli žijete v harmonii nebo spíš přežíváte. Psychika velmi souvisí s naším zdravím a na co myslíme si také do života přinášíme, takže pozor na to!
Běžné deodoranty a antiperspiranty v sobě obsahují hliníkové soli[Aluminium chlorohydrate] a spousty dalších syntetickách složek ropného původu, které si přes potní žlázy vedeme do těla, což způsobuje rakoviny. Podobné přirovnání bych použila například i k nadměrnému používání syntetických vůní, například bytové vůně, ty naše známé Airwicky, vonné svíčky, přehnané používání čistících prostředků, aviváží, které následně vdechujeme a spousta lidí si absolutně neuvědomuje, že si tím pěkně zadělává na alergie, astmata a veškeré dýchací potíže.

Určitě znáte ze svého okolí a možná je to váš případ, kdy jste si na popud koupili přírodní deodorant a se sklamáním zjistila, že nefunguje. On funguje ale jenom vaše tělo na něj není zvyklé. Mě osobně trvalo cca 6 měsíců než si mé tělo zvyklo. První měsíce co jsem přestala používat běžné antiperspiranty byli šílené, hrozně jsem se potila a bylo to občas nepříjemné ale nevzdala se. Za delší dobu jsem si všimla jak se mé tělo přirozeně po čase začalo méně potit. Úplně mi připadalo, jako kdyby ze mě vyšel veškerý pot z těla, kterému jsem za celé roky nedovolila odejít.
RaE deodorant
Kamencová sůl
Můj první přírodní deodorant byl tekutý od Alverde v kuličce.Ač jsem se potila, pot nebyl cítit a tenhle deodorant hezky zamaskoval nepříjemný pach. Pamatuji si na tu dobu jak byli přírodní deodoranty nedostatkové zboží a v drogeriích nesehnatelné. Natož dnes začínají pomali převažovat a lidi je vyhledávají čím dál tím více. To je dobře. Jak jsem zmínila, chce to setrvat a výsledek za to bude stát jistě přijde. Jediný pžírodní produkt, který dokáže zabránit pocení je přírodní kamenec, dnes už v pohodě k dostání. Výborná věc, která je nejlevnější a přesto velmi účinnou alternativou.
Soaphoria jsou moje oblábené, dobře se nanáší a mají příjemné parfemace. Kromě Innocence, která mi vůní není nejpříjemnější, tak skvěle fungují. Tropicana je ideální sladký deodorant na léto. Na přírodních parfemacích je skvělá jedna věc, parfemace se mi nikdy neomrzela a vůně je vždy taková přirozená a nevtíravá.
.....
Ben Anna mám ze všech nejraději a patří k mým srdcovým a jednoduše musím mít další. Z vůní mi ještě sedí limetka, ta voněla teda taky úžasně. Dokonce mi vůni pochválilo i okolí, což každopádně vždy potěší. Za sebe mohu potvrdit lepší účinnost než například Soaphoria.
 Epoch není 100% přírodní ale těž neobsahuje hliníkové soli a těch chemikálií tam dle složení není moc a já ho mohu také doporučit. Oproti Soaphorii mi tento vyhovuje vůní daleko více. Vůně je totiž velmi jemná, nevtíravá a zkrátka příjemná a citrusy jsou cítit opravdu velmi jemně. Pokud by vás tento produkt zaujal, můžete ho najít na tomto odkaze: Epoch deodorant, SLEVA, přičemž pokud mě informujete, mohu vám dát nějakou slevu na více produktů. Stačí napsat do komentáře nebo mi poslat e-mail.





9 komentářů:

  1. Já používám deokrystal od Purity Vision, což je vlastně kamenec a vyhovuje mi. Ben a Anna je také fajn, ty jsem měla už asi tři. Zatím ale nejlepší jsou pro mě krémové od Ryoru, ty navíc i pocení lehce potlačí, takže za mě asi největší účinnost a vůně vydrží po celý den :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja jsem zkoušela Rae deodorant a me to docela zklamalo. Na me moc nefungovala.
    Vítejte u Mišky

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám doma ten deodorant od Soaphorie Tropicana a celá tahle limitka moc hezky voní. Zaujala mě ta kamencová sůl, po ní se asi někde podívám.
    Povídání nejen o kosmetice

    OdpovědětVymazat
  4. Zkoušela jsem tu kamencovou sůl, ale jen na chvilku, jinak používám limetkový Yves Roscher - není to 100% přírodní, ale složením se to docela dá a mě vyhovuje :)

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj,
    mně se přírodí deodoranty moc líbí, krásně voní a mají většinou fakt pěkný design. Bohužel je nemůžu používat, protože mi zhoršují atopický ekzém. Zkoušela jsem během let minimálně deset značek a pokaždé jsem se osypala, zrudla, natekla a strašně mi vyjel ekzém v podpaží, který neuvěřitelně bolel. S deodoranty už vůbec neexperimentuji, používám spreje bez hliníku a snesu jeden druh z Dove, jeden od Nivey (občas), Borotalco a Avon, který asi přestali dělat. Dost mě to mrzí, protože mě by přírodní deodorant stačil, nejsem fanouškem antiperspirantů, obzvláště těch ultra silných Rexon.
    Hanka z blogu ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Myšlenka těchto deodorantů se mi líbí, ale vůbec mě teda neláká ten proces zvykání si.. ale snad se rozhoupu! :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  7. Zajímavý výběr přírodních deodorantů! Hned bych taky nějaký tebou zmiňovaný vyzkoušela, jelikož tyto značky vůbec neznám :)

    Melissa H.
    www.melissahartford.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tá kamencová soľ vyzerá veľmi zaujímavo, ešte som to neskúšala :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  9. Tak to já jsem teď asi stále v fázi přechodu a zajímalo by mě, jak dlouho bude trvat... :)
    Ela

    OdpovědětVymazat