středa 3. ledna 2018

Moje sbírka vůní

Konečně tu máme rok 2018 a já se na něj těším. U mě totiž znamená, že každý rok je lepší než ten předchozí. Pokud bude vše vycházet podle plánů, mohl by být u mě letošek velmi zajímavý.

Byly Vánoce a tak určitě mnohým z vás přibyla ve sbírce nějaká voňavka. Parfém se neříká správně jelikož a proto, že většina těch co si kupujeme jsou pouhé parfémované či toaletní vody. No říkejme jim voňavky, to zní jasně.

Mě během tohoto roku přibylo ve sbírce pár kousků a tak si říkám že bych vám mohla ukázat kolik voňavek vlastním a jaké typy vůní mám ráda a jaké naopak nemusím.
Já osobně nevyhledávám voňavky ze známého katalogu Avon, neboť mě jejich vůně vždy rychle omrzí a zdají se mi všechny jejich vůně dost pronikavé a v něčem stejnavé.

Poslední dobou se na internetu rozmohly napodobeniny známých voňavek z parfumeriích. Asi je to dobrá alternativa pro ty kteří nechtějí za voňavku vysolit přes tisíc korun ale já si říkám že mě ta tisícovka jednou za rok nevytrhne a radši si koupím originál v parfumerii než nějakou napodobeninu.
Prostě z té napodobeniny člověk nemá takovou radost jako z originálu a to pak ztrácí ten význam.
Jdeme na to...
Lady Million by Paco Robanne(50 ml)
Hlava:
neroli, malina
Srdce: 
gardénie, jasmín, květ afrického pomerančovníku
Základ:
med, jantar, pačuli

Jemná, teplejší a nasládlá s nádechem luxusu. Tohle je královna všech vůní které vlastním a i když už jí mám poměrně dlouho, voní pořád stejně. Koupila jsem si ji v Madridu v parfumerii Juteco. Tato vůně se hodí spíš na podzim a zimu. Vydrží na oblečení bez problému více než celý den.
Její cena se pohybuje kolem 1200Kč ale i 1900Kč(50ml) i když je vůně poměrně stará, tak její cena se dost drží ale zaručuji, že nešlápnete vedle.

Vůně ve mě probouzí hlavně vzpomínky. 

Každá vůně ve mě evokuje vzpomínky na dobu kdy jsem se tou vůní voněla. Vždycky se mi vybaví co jsem v tu dobu dělala nebo kde jsem byla.

Flowers  Freedom by Kiko(100 ml)
O složení vám toho moc nenapíši protože tato vůně už momentálně v prodeji není ale Kiko Milano vydává každý rok nové vůně a musím uznat že každý rok když jsem měla možnost do Kika zajít, jsem si nějakou voňavku vybrala.

Na krabičce píší že je vůně inspirována ženou, která nadevše miluje svobodu a pokoru vůči okolí. Takže bych řekla že je vůně stvořena přímo pro mě. Protože tento slogan je mi velmi blízký a můj život jde tímto stylem.
Vůně je jemná, svěží, studená a lehce květinová. Vhodná od brzkého jara, přes celé léto. Vůně vydrží několik hodin ale rozhodně ne celý den.
Její cena byla do 20 €
Tribal Vanila & Musk by Kiko(9 ml)
Limitovaná edice od Kiko Milano Tribal. Naprosto úchvatná vůně, kterou mi pochválil ne jeden chlap 😁 O složení vám též nic neřeknu neboť vůně již není v prodeji ale obsahuje vanilku a jak je ve voňavce vanilka, tak to bývá za mě většinou palec hore.

Vůně je těžší, sladší a teplá vůně ale vanilka v ní dělá nádech luxusu. Vůně mi připomíná tropické léto někde u moře, nebo naopak propařenou zimu někde na diskotéce. Aplikátor je kuličkový.
Cena této voňavky byla kolem 9 €

Love Potion Secrets by Oriflame(50 ml)
Složení jen tak stručně, že obsahuje smetanovou ambru, santalové dřevo a jemnou bílou čokoládu.

Kdysi jsem tuhle vůni vyhrála v soutěži u jedné slečny na blogu a jsem za ní opravdu ráda. Vůně se hodí ideálně na jaro kdy všechno rozkvétá a klidně i na nějakou slavnostnější událost protože mi vůně rozhodně nepřijde laciná.

Výdrž je cca 5 - 6 hodin, což není nic čím by se mohla chlubit ale vůně je opravdu příjemná, jemná, středně teplá, nic kořeněného, spíš jemně sladká a moc příjemná
Cenově se pohybuje kolem 400 Kč

Roberto Cavalli(75 ml)
Hlava:
pepř
Srdce:
květ pomerančovníku
Základ:
tonka fazole, vanilka, benzoin

Roberto Cavalli má pro můj nosík ty nejdokonalejší vůně ale doposud jsem si žádnou pravou nepořídila.
Tohle je totiž jediná voňavka, která je falsifikát. Nestydím se za to a řeknu to na rovinu, je to falš.. Nic jsem za ní neplatila,(mám dost dobrý přístup k těmto věcem) vybrala jsem si jí proto abych zjistila jak moc velký rozdíl je od originálu.???
Kvalitou je na tom stejně asi jako ta z Oriflame.
Rozdíl od originálu není velký ale je tam a já ho cítím. Jedno z prvních musím ohodnotit negativně flakonek, kterému po čase přestal fungovat aplikátor(rozprašovač) ale po čase zase začal fungovat normálně. Vůně je na první přičichnutí naprosto stejná jako originál.
Rozdíl jsem poznala ve výdrži vůně. Originál na ruce vydrží skoro celý den, kdežto falsifikát dá takových 5 hodin maximálně. Navíc z něho lze po čase cítit více alkoholu a to je kámen úrazu. Nicméně je voňavka, ač ne pravá, celkem obstojná a použít se dá. 

Vhodná spíš na podzim, zimu, je středně těžká, teplejší vůně s květinovým podtónem. Pokud bude peněz nazbyt, koupím si originál.

One Summer by Calvin Klein(100 ml) unisex
Hlava:
limetka
Srdce:
zázvor, býlí pepř, pepř, šafrán
Základ:
guajakové dřevo
Dost jiná vůně než na jakou by jste mě tiply. Já mám ráda teplé vůně ale tohle je hodně chladivá a svěží vůně, která, nevím proč mi připomíná letiště. Připomíná mi svobodu, volnost, moře, bezstarostný život, moře a letiště. Mám zajímavé představy ale asi tak bych zhodnotila mé první myšlenky po přičichnutí.

Jak už jsem řekla, vůně je chladivá, svěží a typická letní. Nedokážu si představit, že bych se jí navoněla teď.  Vydrží tak půl dne, což není zlé.
Cena této vůně byla 29 € (na letišti v Dusseldorfu)
Crown Perfumes White Full(6 ml)
Ve složení zaujímá na prvním místě jasmín, pyžmo, ambra, růže, teplé koření(směs vanilky, skořice, badiánu atd.) 
Dostala jsem ho od kamarádky, protože jí parfemace nevyhovovala.
Je to hodně jasmínový parfém. Ano, toto je pravý parfém made in United Arab Emirates. Hodně silná vůně, která nemusí vyhovovat každému.

Aplikátor je kuličkový a opravdu stačí nanést ťupku, jinak z vás okolí omdlí. To je kouzlo pravých parfémů, proto se s nimi musí opatrně (už to vím od jisté doby). Stačí malé ťupnutí na zápěstí a voníte ještě druhý den.
Neobsahuje alkohol, což oceňuji.
Cenu jsem dohledala kolem 10 € (6 ml)

Pamatuji si, jak jsem se minulý rok touhle dobou kolem vánoc navoněla v obchodním centru El Corte Inglés v Madridu pravým parfémem. Vůně to byla opravdu nádherná ale neskutečně silná, že i po příletu domu jsem ji pár týdnů cítila ze svého kabátu a šály. No a věřte že ani mému protějšku vůně nedělala dobře 😂

Like a Rebel Queen by Essence(6 ml)
Složením je to asi nějaká sladká, ovocná, lehce dřevitá směs vůní. U těchto levných vůní není specifikováno co všechno obsahuje.

Každopádně je to má oblíbená vůně od Essence ale už se snažím abych jí spotřebovala protože tyhle levné vůně se rychle kazí a pak smrdí.
Vůně je vhodná na každý den, po celý rok ale není to nic luxusního. Další vůně, která mi maximálně vyhovovala, byla Like a million mills away, která byla zase lehce pomerančová ale připomíná mi hodně moje začátky na cestách.
Cena je do 50 Kč
Olympea Intense by Paco Rabanne(30 ml)
Hlava: 
bílý pepř, slaná vanilka
Srdce:
květ pomerančovníku, cedrové dřevo
Základ: 
květ grepu, bílá ambra
Nejnovější verze Olymepy. Je to mix květin a vanilky s dřevitým podtónem a nádechem luxusu. Vůně je teplá, silnější, intenzivní a sametová, lehce sladší. Výdrž skutečně dlouho a dá bez problému celý den. Myslím si celkově, že parfémy od Paco Rabanne jsou dobré s dlouhou výdrží a nešlápnete s nimi vedle. To platí i u pánských verzí jako třeba Invictus, Black XS atd.
Cena se poměrně drží a pohybuje se kolem 1200 Kč (30ml)


SO ELIXIR by Yves Rocher(5 ml)
Hlava:
bergamot
Srdce:
květinový mix, esence z růží a jasmínu
Základ:
výtažek z pačuli, bobů tonka a kadidla
Poměrně těžká a intenzivní vůně, kde je nádech květin, jasmínu přičemž kadidlo tomu všemu dává ostrost a intenzitu. Ve vůni lze zacítit růže a ty v kosmetice opravdu nemám ráda. Vůně je dost pronikavá a není vhodná pro každého. Někdo by ji mohl zhodnotit jako vůni pro starší ženy, ovšem já toto přirovnání nerada používám, neboť každému voní něco jiného a člověk by se měl vonět tím co se mu líbí a je mu příjemné, nikoliv aby něco předurčovalo co je správné a co ne.
Každopádně bych si vůni v plném balení nekoupila protože mi přijde složením přeplácaná a dle mého kdyby ubraly na ingrediencích, udělali by líp. Výdrží cca půl dne.
Cena plného balení je 790 Kč (50 ml)

Jean Paul Gaultier Classique(6 ml)
Hlava:
růže, květ pomerančovníku, hruška, bergamot, mandarinka, badyán
Srdce:
kosatec, tuberóza, zázvor, orchidej, ylang-ylang, švestka
Základ:
pižmo, skořice, vanilka, santalové dřevo, jantar

Složení je vskutku bohaté. Myslím že bez růže by byla perfektní. Já prostě růže nemusím. Ovšem obsah skořice, vanilky, badyánu z ní dělá lehce sametovou, sladší ač silnou a pronikavou vůni. Zhodnotila bych ji jako takovou elegantní, luxusní a zase bych vůni doporučila nejdříve vyzkoušet protože to není parfemace, která by seděla každé ženě. Jean Paul Gaultier se stal poslední dobou mým oblíbencem, mám od něho vyhlídnutý parfém ale jiné edice. Výdrž vůně není vůbec špatná a v klidu dá 8 hodin v práci.
Cena za plné balení se pohybuje od 799 Kč (30 ml) což není zlé.


Takovýto článek o vůních není poslední, protože se moje sbírka po čase obměňuje. Vůně miluji a vždy mi připomenou určité okamžiky v mém životě a že těch nezapomenutelných okamžiků mám opravdu dost.

10 komentářů:

  1. Já vůně taky miluju, Olympea je úžasná...
    Windy pink style

    OdpovědětVymazat
  2. To je parádní sbírka. Abych se přiznala, většinu z nich znám jenom podle značky a nevím jak voní. Já zbožňuju Si od Armaniho a La Vie Est Belle od Lancome, ty si kupuji nebo vlastně dostávám od přítele stále dokola :-) když mi něco sedne, nerada to totiž měním :-)
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat
  3. Nice post!
    You can view my blog and we can follow each other :)
    https://amyviewoflife.blogspot.ba/

    OdpovědětVymazat
  4. máš nádherný blog :) Já taky miluji vůně, nejradši mám asi Armaniho nebo jsem v nich trošku vybíravá :), ale tyto jsou inspirující úplně :)!!

    voguetheresa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Také jsem velký milovník vůní, mám sice radši, když jich mám méně, ale nikdy mi to nevyjde...Každopádně teď jsem tak na sedmi lahvičkách :) Olympeu mám též a na podzim/zimu je naprosto úžasná!

    Sim in the Bubblegum
    Píšu, tedy jsem

    OdpovědětVymazat
  6. Mojou topkou je aktuálne napočudovanie drogérková Betty Barclay Pure Pastel Mint. Neskutočne príjemná vôňa, evokuje mi jar :)

    OdpovědětVymazat
  7. Olympeu jsem dostala na Vanoce v nejvetsim baleni... miluji tu vuni, dostala jdem tu prvni verzi, ale v parfumerii jsem cichala k obema a nemohla jsem si vybrat.

    OdpovědětVymazat
  8. Wau. Riadna zbierka. Ja som skôr ten typ ktorý jednu používa a kúpi si druhu až keď je po tej predchádzajúcej. Musím sa priznať že ani jednu nepoznám, ale ďakujem za inšpiráciu lebo práve mi jedna dochádza.
     xxAlexandra MS ALWAYS LATE


    OdpovědětVymazat
  9. Také miluji vůně! mám doma teda asi tak 5! z tvých jsem zatím žádnou nevyzkoušela, ale super post

    OdpovědětVymazat
  10. Musím přiznat, že skoro žádnou vůni nepoznám a nevím, jak voní. Ale asi na tom něco bude, že je lepší koupit si originál. Já si momentálně oblíbila vůní od Katy Perry. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat