středa 21. února 2018

Vaříme zdravě - maso v mrkvi

Pěkný den vám přeji.

Dali jste si předsevzetí, že budete od nového roku cvičit a jít zdravě? Žádné dortíky, ani jiné zákusky? Já to neberu jako předsevzetí ale snažím se už nějaký ten rok, zakomponovávat do mého stravování více zeleniny a někdy se to daří jindy vůbec.

Dnes mám pro vás po delší době něco z gastronomie aneb, Terezy kuchařské (ne)umění. Já o sobě rozhodně netvrdím, že umím vařit. Když se mi chce, mám náladu, čas a nikdo mi nestojí za zády, jsem schopna vykouzlit docela jedlé a chutné pokrmy. Čím častěji vařím, tím je jídlo lepší a nedělám tolik chyb.

Chcete něco rychlého a levného? Mám pro vás tip, co udělat k obědu nebo večeři.

Můj názor zní: 
Propusťte otěže své fantazii a neřiďte se striktně podle přesných receptů.
Proto zde nebudu psát, kolik čeho jsem tam přesně dala. Já se podle receptů stejně nikdy neřídím a beru ho jen jako takový průvodce.

Maso v mrkvi
Je jen na vás jaké maso zvolíte a vůbec bych se neřídila radami, že k mrkvi se hodí pouze a jen vepřové, apod.bláboly.
Já jsem si koupila výjimečně vepřové ale příště to udělám, třeba s králičím masem.
Ingredience, které jsem použila a příprava
400 g(cca) masa - Nejdříve si nakrájejte maso, buď na plátky, kostky, co se vám zrovna líbí. Maso bych se nebála přes noc naložit ale pokud nemáme čas, použijeme ho takové jaké je.
Připravte si větší hrnec, popřípadě pokud máte pánev WOK s poklicí.

Já používám takovýto obrovský nerezový hrnec od značky BECK, který kdysi moje babička koupila na nějaké předváděčce.
Můj styl vaření, je všechno v jednom hrnci.
4-5 velkých mrkví - Ještě předtím než zapneme sporák, si nakrájejte či nastrouhejte mrkev. Já mám nejraději mrkev nakrájenou na kolečka.
1 polévková lžíce másla - Místo oleje jsem použila trochu másla(1 polévkovou lžíci), protože mrkvička i maso natáhne nasládlou chuť po másle a jídlo pak chutná daleko lépe.
Nakrájené maso vložíme na rozpálené máslo. 
  • Po chvíli až se maso zatáhne, k němu do hrnce přihodíme nakrájené mrkvičky.
  •  Sporák necháme běžet na plno a tak hlídáme aby se něco nepřipálilo. Následně dolijeme vodou, přikryjeme poklicí a stáhneme plamen.
  • Můžeme osolit.

Vaříme cca 45 minut aby mrkev ale hlavně maso změklo.
  • Vodou dolijeme tolik, aby vše bylo pod vodou. Hladinu vody dodržujte mírným přilitím a asi 10 minut před koncem nechte vodu lehce vypařit. 

1/2 bujonu - Jídlu dodá chuť a vůni. Není potřeba jídlo více solit. Bujon můžete dát jakýkoliv, jenom bych se vyhnula od Maggi Extra silný. 
1 cibule - Bez cibulky by to nešlo. Tu nakrájejte na menší kostičky.
pepř - Podle toho jak jste zvyklí.
bylinky - Já mám ve zvyku do všeho cpát nějakou bylinku. Jednou je to bazalka, pak zas tymián. A nebo třeba směs bylinek. Někdo to má rád, jiný nesnáší. Dle mého se to s nimi nesmí přehnat a samozřejmě čerstvé jsou čerstvé, ty sušené kolikrát v jídle nejsou ani cítit.

Rychlé a jednoduché jídlo je na světě.
K jídlu si můžete uvařit třeba brambory a nebo jíst samotné.

5 komentářů:

  1. tak maso na mrkvi jsem ještě nedělala :D dělám s cibulí a paprikou

    OdpovědětVymazat
  2. Mám v lednici dost mrkve, tak třeba zítra vyzkouším. Díky za tip. :-)
    welcometomyworld

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadá to skvěle, hned bych si dal, mám dušenou mrkev moc ráda

    OdpovědětVymazat
  4. Na pohled to vypadá moc pěkně a chutně, akorát já mrkve vařenou, nebo jinak tepelně upravovanou moc nemusím. Sním ji akorát v polévce, či když je zeleninová směs a přebije to jiná zelenina. :(

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat