středa 19. srpna 2020

Výlet do ČR


Ač jsem tomu sama nevěřila, že bych někam letos letěla, tak mé předsudky byli zbytečné. Žiji v Británii a jak možná víte, při návratu z ciziny tady v UK byla a je povina 14 ti denní karanténa, kterou někdy začátkem července pro zhruba 50 zemí zrušili. Takže jsem ihned zburcovala přítele a objednala letenky. Abych jednoduše shrnula průchod letišti, jak odsud z Liverpoolu, tak i z Prahy vše probíhalo naprosto normálně jako za doby bez corony, zejména zde v Liverpoolu byli všichni ochotní, akorát v Praze jsme narazili na pár nepříjemných lidí na letišti. Už jsem letěla nespočetkrát z různých evropských letišť a mohu říct, že v Praze jsem narazila opravdu několikrát na nepříjemnou obsulhu na letišti a co jinde nikdo nikdy neřešil, tak tady ano. Jako teď naposledy starší paní policistka u pasové kontroly dávala velmi jasně a nadřazeně najevo svojí pozici, zatímco při pasové kontrole v Anglii se s vámi policista baví jako se stejně rovným a dává vám vyloženě najevo, že jste tu vítán. A tohle je přesně něco, co mě v naší zemi štve, proč jsme někteří jak nabručení a zapšklý, proč si někteří musí furt něco dokazovat?! Mohu v klidu říct, že takovéto móresy mají především lidé 40 a výš, jakoby v nich setrvávali pozůstatky z dob komunismu. Za další čeho jsem si na našich lidech všimla, je naše vycvičenost. My jsme národ vycvičený a sledujeme jak se kdo chová a když se nechová, tak už na něj ukazujeme. To u angličanů moc nefunguje, oni jsou národ, který si rád dělá co chce a celkově na venek před lidmi se chovají celkem přirozeně a velmi otevřeně z mých zkušenností a pocitů. Tak to byla moje pocitová vsuvka.
 Nicméně výlet do ČR jsem si užila, protože jsem konečně viděla svoji rodinu a taky jsem se přijela ohřát, protože mě přijde jak kdyby v Anglii ani léto nebylo. V ČR bylo nádherné počasí 32 ve stínu a první dva dny jsme zůstali v Praze, kde jsme něco málo nacourali ale věřte mi, nic moc příjemného v takovém vedru. Pěkně jsme prošli Staromák a Václavák v noci kolem jedenácti a doporučuji vidět tato místa v noční atmosféře. Víkend tedy patřil Praze, kterou miluji, kde jsme se taky opili silným zázvorovým pivem Ferdinand[doporučuji], kdy jindy než za parného odpoledne. Ubytovaní jsme byli v Prague Hotel Star, který leží krásně poblíž Václavského náměstí, se snídaní a za velmi pěknou cenu. Dle mých zkušeností, za normální situace, se v létě v centru Prahy nemáte šanci ubytovat týden dopředu a když ano, tak to jsou většinou ty horší hostely a nebo ubytování za šílené ceny. V Praze byla příjemná atmosféra, nikde nebylo přelidníno, všechny památky bez front a davů asijatů. Ne že bych jinak proti nim něco měla, to rozhodně ne. Prahu tedy doporučuji navštívit v této době, protože kdy jindy než teď, kdy je taková skvělá šance sehnat skvělé ubytování a projít si Prahu v klidu bez davů.
V neděli večer jsme se již odebrali k odjezdu do mého rozdného města, za rodinou a zkrátka poznat taky další místa.
Náš výlet trval 7 dní, což není moc ale mě to stačilo a myslím si, že mě ten týdenní odpočinek dodal zase spousty energie a přijdu si jak vyměněná.
Další navštívené místo byla přehrada Seč, která stojí za návštěvu i když se zrovna nechcete koupat, protože tenhle pohled stojí za to. Tenhle pohled ze skály mám nejradši a dostanete se sem pouze pěšky přes les. Mimo jiné mohu na Seči pochválit restauraci Veselka, která nám připravila fakt dobré jídlo a obsluha mi přišla velmi příjemná.
Mimo výlety jsem musela vyřizovat potřebné věci co se týkali auta, takže nešlo neustále někde trajdat po výletech. Výlet byl krátký a zdaleka jsme nestihli vše co bylo v plánech, jako třeba výšlap na Sněžku ale nevadí, ta tam bude stát i příští rok, vždyť o nic nejde. Upřímně se mi ani nechtělo trávit půl dne řízením někam, takže jsem to pojala spíš výlety po okolí a jedním z dalších nevyhnutelným místem byla Jihlavská Zoo.
Jihlavská Zoo je moc hezky uspořádaná a tak neminete žádné zvíře a celkově výlet do zoo beru jako odpočinkový výlet a celkově nemám ráda uspěchané výlety a radši navštívím méně míst pěkně v klidu. V zoo je spousta koutků kde si můžete posedět v příjemném prostředí.
Zvířátka jsou moje velká vášeň a nemít možnost kontakt se zvířaty by bylo pro mě utrpení. Abych nezapoměla, taky jsem byla v posilovně, ano slyšíte dobře, že jsem se po půl roce vydala do posilovny po které mé tělo bylo po zbytek týdne k nepoužití. Však už mám v plánu se do ní opět navrátit a začít na sobě makat a fakt cítím, že mé tělo cvičit potřenuje.
Jo a taky jsme si užívali naší zahrádky, která je plná ovoce, zeleniny a kytiček protože já pocházím z vesnice a to znamená každý den ke snídani domácí maliny s domácím medem, hmmm. 
Já jsem si užívala nezvyklého tepla, kterého v UK zrovna moc není, takže poslední dny patřily grilování a pobytu u vody. Miluji lomy a jeden s dobrým přístupem do vody máme kousek od baráku. Však taky v tom vedru, kam chcete jít.
Není nad to, když se nemusíte starat o to ce je zrovna zítra za den a jen si užíváte krásného počasí, jídla a zkrátka té hojnosti kolem nás. Musím dát důraz i na to, jak jsem nesmírně vděčná, že jsem se narodila v Evropě, protože jak možná někdo víte můj přítel se v Evropě nenarodil a tak pro něj je cestování trošku komplikovanější z hlediska kontrol dokumentů, jestli má všechno vpořádku, jestli není rizikem pro danou zemi a zkrátka se to může pro něj zdát být občas o nervy. S nákupy jsem to opravdu tentokrát nepřeháněla a vpodstatě moc kosmetiky ani hadrů nenakupovala, protože mi přijde naprosto nesmyslné nakupovat tuny kosmetických produktů, které stejně nevyužiji. Navíc si říkám, že tady v Anglii máme krásných hadrů a tuny dobré kosmetiky, kterou v ČR nejste schopni sehnat. Nicméně nákupy nechám na další článek.

Kam jste letos jeli vy na dovolenou?

5 komentářů:

  1. Já se letos bála vyrazit na dovolenou do zahraničí, takže jsme naplánovali dva několikadenní výlety tady u nás, do Adršpachu a pak na Dolní Moravu :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Milý článek, Terezko! Na týden se ty vedráky, co tu máme, asi daly přežít :D To o lidech, co píšeš na začátku, chápu, cítila jsem se tak, když jsem při studiích jezdila na Erasmy. Docela dost se to změnilo poslední roky s tím, jak jsem se změnila já - už si toho tolik neberu osobně a na lidi se usmívám, zvlášť na ty protivné! Kolikrát je to i jejich obrana proti lidem, protože víme, jací tu na sebe umíme být.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj, Seč je moc krásné místo, dobře jsi vybrala. Lidé se mračí, to je pravda a i škoda, protože úsměvy jsou mnohem příjemnější pozorovat a potkávat, lépe se oplácejí. Prima den.
    Blog MonalisaBeautyEriAnna

    OdpovědětVymazat
  4. Praha je teď fakt dobrá na cestování. I když se to už docela zhoršuje, před dvěma měsíci byla ještě dost prázdná a v dubnu skoro úplně. Ale to vedro v ní je fakt neskutečné, to si dokážu představit :D :D Vlastně tam bydlím, takže vím :D
    V jihlavské ZOO jsem taky byla a líbila se mi! :)

    Little Dreamer

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadá to jako krásně strávená dovolená v ČR. :) Já v Praze snad nikdy kromě jednodenního tripu pořádně nebyla, jakože jsem si ji nikdy pořádně neprošla. :) Ten lom vím kde je... nebo si to alespoň myslím, v době po koroně jsme tam byly na vejletě, někdy koncem května mám pocit. Jinak jak píšeš o té české nátuře, měli jsme to podobný teď s němci, měly jsme problémy s jizdenkami a víckrát a němci nám vše prominuli a ochotně vyměnili atd... nastoupíme do českého vlaku a češka na nás začně řvát, co si dovolujeme nastoupit s jízdenkou jinou, i když byla potvrzená z německa na navazující český vlak... jo ochota byla úplně jinde :) a nebyla jediná, co nám to z ČR vytkla.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat